خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/28 - 13:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به اظهارات امیرعبدالهیان:

تحقق صلح و ثبات در افغانستان نیازمند گفتگوهای بین‌الافغانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحقق زمینه گفتگوهای بین الافغانی می تواند راهکار خوب و موثر برای برون رفت از مشکلات این سرزمین باشد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تاکید وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، گفت: ایرانیان دارای پیوندهای تاریخی و فرهنگی عمیقی با مردم افغانستان هستند از این رو همواره خواهان ایجاد صلح و ثبات در این سرزمین بوده اند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی چند وقت گذشته اخبار متعددی از وقوع افراطی گری در افغانستان منتشر می شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که مردم این کشور با موضوعاتی مانند مهاجرت و ناامنی نیز مواجه هستند.



وی با تاکید بر اینکه بروز هر نوع مشکل و تنش در افغانستان می تواند بر همسایگان این کشور نیز اثرگذار باشد، ادامه داد: متاسفانه آمریکایی ها در دوران اشغالگری و در زمان خروجشان از این سرزمین، همواره مایه تنش و بی ثباتی بوده اند تا جایی که امروزه این کشور با مشکلات متعددی مواجه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحقق زمینه گفتگوهای بین الافغانی می تواند راهکار خوب و موثر برای برون رفت از مشکلات این کشور باشد، افزود: در واقع گروه ها، اقوام، طایفه ها و مردم این کشور بدون دخالت بیگانگان باید سرنوشت خودشان را رقم بزنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر شاهد بازگشت آرامش به افغانستان باشیم زیرا مردم این کشور در شرایط خوبی به سر نمی برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344073
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار